OPI - French Quarter for Your Thoughts

Det andra lacket från OPI som sällar sig till den växande samlingen nagellack heter "French Quarter for Your Thoughts" från kollektionen "Touring America" som lanserades i höstas. Det här är ett varmt grått lack som drar ganska mycket mot beige/brunt.



På de här bilderna har jag haft lacket på i ett par dagar och gjort lite fix-jobb på nageltipparna, så det kan se lite konstigt ut på någon bild.

Återigen bevisar OPI att de kan nagellack. Formulan är fantastisk - lacket flyter ut på naglarna utan att vara vare sig för löst eller för tjockt, utan att torka vare sig för fort eller för långsamt. Det beter sig bara helt perfekt, jag kan inte komma på något att anmärka på.



I flaskan ser lacket något gråare ut än när det väl kommer på naglarna, som får en ganska markant beige ton, utan att på något sätt vara otrevlig. Med ett lager Seche Vite ovanpå får man dessutom till rätta glansen. Vad kan jag säga? Jag har bara provat två OPI ännu, men jag är redan förälskad.



Även om formula är fantastiskt och färgen fin, så kan jag inte förneka att färgen blir lite trist i längden, så min första tanke var att lägga glitter på. Jag tror att det kan bli riktigt fint med lite silverglitter och jag lär återkomma med bilder så fort jag har provat!



Jag lackade faktiskt detta på jobbet, något jag aldrig brukar göra vanligtvis. Jag försökte fuska med överlacket och lade bara två snabba lager av "French Quarter..", vilket ledde till att jag snart skaffat mig "dragspelsnaglar" där lacket hade veckat ihop sig helt på fyra-fem naglar. Jag har ingen aning om hur jag lyckades.

Efter lite pet och fix för att jämna till, och så ett till lager lack på de förstörda naglarna så hände...magi. När det tredje lagret torkat och jag hade fått på Seche Vite så syntes inte ett spår av veck på naglarna. Fascinerande.

Inköpsställe: Tradera
Underlack: Två lager Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: OPI - French Quarter for Your Thoughts
Topplack: Seche Vite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0