Påsksminkning

Det finns så många bilder på hårddisken, men blogginläggen är så få. Hur går det ihop? För att försöka jämna ut relationen opublicerade vs. publicerade bilder, så kommer här ett smakprov på en sminkning från i påskas, påskafton närmare bestämt. Sambon och jag åkte till hans föräldrar på påskmat och umgänge, det var bäst att passa på medan vi fortfarande hade tillgång till en bil. Från och med i helgen har vi inte längre någon bil, på gott och ont. Det är knöligt att hantera den inne i stan, men det ger verkligen en extra frihet och flexibilitet att hälsa på nära och kära. Från och med nu är det cykeln som gäller, vilket är bättre för midjemåttet som ökat betänkligt under bilperioden.

Nog snackat, här är bilden. Sminkningen är en variant av "Lemon n' Lime" som jag visat tidigare. Gult och grönt, det måste ju vara påskiga färger, eller hur?


Jag minns tyvärr inte exakt vad jag har använt, men det jag är säker på gällande skuggorna är följande:

Ögon
Elf Mineral Eyeshadow - Innocent (Vit, i ögonvrån samt under ögonbrynet)
Mist Stockholm - Motek (Gul, på mitten av ögonlocket)
Mist Stockholm - Pallas (Klart grön, utsidan av ögonlocket samt skuggad mot brynet)
Mist Stockholm - Mst Dust (Ljust grön, skuggad mot brynet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0