Elf - Metal Madness

Jag tänkte experimentera lite med Gina Tricots "Viva Glam" som layeringlack och ville ha ett mörkt lack som bas. Jag äger inget lack som är helt svart, men jag tänkte att detta skulle duga - Metal Madness från Elf. Jag har haft lacket ett tag men har inte provat det, så jag tar tillfället i akt att visa även detta!

Jag blev förvånad när jag först fick hem paketet - på hemsidan ser det ut att vara ett mörkgrått glitterlack, men i själva verket är det vackert svart med glitter i regnbågens färger, mycket likt IsaDoras Black Galaxy, som det pratades så mycket om i höstas.

Bild från Elf:s hemsida:



På riktigt, under en lampa:



Jag vet inte om Elf har olika penslar till sina lack - vissa verkar vara smalare och lite styvare, medan andra verkar bredare/tjockare och mjukare. Det här lacket kom med en väldigt tjock och mjuk pensel, vilket jag inte alls gillade. Formulan var också väldigt tjock, bland det tyngsta jag varit med om, så summa summarum blev det hela en väldigt kladdigt historia. Ett riktigt tjockt lager lack hade kanske räckt, men på bilderna har jag två lager.




Det är svårt att fånga glittret på bild och samtidigt få en skarp bild, men jag lyckades åtminstone få med lite glitter på bilden ovan! Den här manikyren var ju bara en bonus eftersom jag tänkte lägga på Viva Glam ovanpå, men jag undrar om jag inte borde ha stannat här - det är ju riktigt vackert när man väl fått det på plats. Jag har funderat på om det är möjlig att späda ut det en smula för att få det mer lätthanterligt, det lockar liksom inte att använda det igen, eftersom appliceringen var så jobbig.

Bonusbild som är ur fokus, för att fånga färgerna i glittret.



Inköpsställe: E.l.f.
Underlack: Depend Powerflex Nail Strengthener
Nagellack: Elf - Metal Madness
Topplack: Nej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0