Gina Tricot - Aspen Gold

Först ut att testas av den andra batchen Gina Tricot-lack blev det påskgula Aspen Gold. Lite i förväg kan man tycka, men detta var det lack som lockade mest vid tidpunkten. I förra inlägget menade jag att Aspen Gold är lite mattare gul än vad den såg ut på bilderna, men efter att ha målat med den så tar jag tillbaka. Även om det ser skumbanangult ut i flaskan så blir resultatet riktigt guldigt påskgult!




Jag var tyvärr inte lika imponerad av det här lacket som av det tidigare Lilac Me. Formulan var väldgt tjock, ännu tjockare än Lilac Me, så det var väldigt svårmålat. Det täcker hyggligt, om jag inte tar fel så är det två lager på bilderna, men eftersom det är tjockt och segt är det svårt att få ett bra resultat. Som ni ser på bilderna har det även krympt ihop vid tipparna. Jag undrar fortfarande vad det beror på, jag hade inte varit med om det tidigare innan jag provade Seche Vite. Är de överlacket som är boven, eller är det bara ett sammanträffande?




Färgen är åtminstone fin, även om sambon menade att den gula färgen framhävde mina röda, torra och spruckna fingrar. Dessutom råkade jag ta för mycket topplack, som på vissa ställen har geggat ut sig mot nagelbanden så att det ser extra sprucket ut. En del av planen med att visa vårfärger är att jag hoppas att det hjälper till att mana fram lite riktig vår, så att händer och naglar snart får återhämta sig efter vintern!

Sammanfattningsvis så var det här lacket alltså inte någon jättehit, men jag kommer säkert ge det ett nytt försök till påskhelgen.

Inköpsställe: Gina Tricot
Underlack: Depend Powerflex Nail Strengthener
Nagellack: Gina Tricot - Aspen Gold
Topplack: Seche Vite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0