Gina Tricot - 47 Lilac Me

Ålrajt! Nu snackar vi - i söndags hittade jag, som jag tidigare berättat, några av Gina Tricots nya nagellack, och slog till på två lila och ett silverfärgat.

Under våren har det varit mycet prat om den nya kollektionen "Navigate Her" från Essie, och det lack jag fastnade mest för och har tänkt köpa på mig är det ljust syrénlila "To buy or not to buy". "To buy!" tänkte jag, men har inte tagit mig för att göra det. Men, frågan är om jag behöver göra det efter att jag köpte "Lilac me" på Gina tricot. Här har vi ett vackert, krämigt, ljuslila lack med mycket bra täckegenskaper för ett så ljust lack!




Jag gillar utseendet på flaskan, jag gillar färgen, jag gillar priset. Jag gillar den krämiga konsistensen och täckegenskaperna, även om det kanske blev lite väl tjockt på vissa ställen. Jag gillar inte riktigt penseln - den var lite för smal för mig i kombination med den tjocka formulan, vilket gjorde lacket lite svårt att jobba med. Lacket är nästan täckande efter ett lager, kanske skulle det gå att få till om man är skicklig. Jag har två lager på bilderna och det räcker fint.




Allt som allt - ett kap för pengarna och en väldigt positiv överraskning! Om resten av lacken överraskar på samma sätt kommer jag att bli stammis hos Gina. Jag surfade lite snabbt på deras hemsida för att spana in resten av färgerna, men det är väldigt svårt att bilda sig någon uppfattning med hjälp av bilderna.




Ser fram emot att testa de andra två lacken, och hoppas att jag inte skruvat upp förväntningarna för mycket.

Inköpssställe: Gina Tricot
Underlack: Depend Powerflex Nail Strengthener
Nagellack: Gina Tricot Beauty Nails - Lilac Me
Topplack: Seche Vite

Kommentarer
Postat av: Pamsan

Det där var ju snyggt! Kul att de inte tummat på formulan. Ska minsann köpa fler Gina-lack.

2012-03-15 @ 11:42:06
URL: http://pamsan.wordpress.se
Postat av: Firven

Visst är det fint! Jag köpte på mig tre lack till, i gul färgskala denna gång - inlägg kommer givetvis inom kort. :)

2012-03-15 @ 15:00:34
URL: http://firven.blogg.se/
Postat av: Pompom

Hur piffar man naglarna om man har tokkorta musiker-/massörnaglar?

2012-03-15 @ 17:11:29
URL: http://pompom.se
Postat av: Firven

Pompom - det finns bara ett sätt, att måla dem i vårens stora färg - orange! ;)

2012-03-15 @ 18:17:53
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0