H&M - U Must have This, eller "Jakten på det ultimata teal-lacket"

Som ni kanske har märkt så finns det en viss dragning åt blå lack här på bloggen. Tidigare har jag t.ex. rapporterat att LA Colors "Radiation" inte gjorde något större intryck, och en hel del blå och turkosa lack har köpts in de senaste månaderna. Allt detta är del av den stora Jakten på det ultimata teal-lacket. Jag visste inte att det var just detta jag höll på med, men insikten kom till mig i några korta inlägg med Agneta på My Nail Mania häromdagen.

Jag har sedan tidigare en turkos favorit i IsaDoras "Dazzling Ocean". Det lacket har verkligen samma härligt blågröna färg som solvarmt medelhav eller klorstinn hotellpool och jag brukar ta med lacket på semestern, för att kunna stå och jämföra och beundra naglarna mot vattnet. Men som jag skrev till Agneta så fungerar den bäst på just solsemestern, det är inget jag går omkring med på naglarna hemma. Jakten pågår alltså.

Jag hade egentligen tänkt prova min födelsedagspresent i helgen, men allt detta teal-prat gjorde mig sugen på turkos och jag kom på att jag hade ett jättefint oprovat lack från H&M - "U Must Have This", som jag köpte på rea för någon månad sedan. Som jag skrev så framträder inte det turkosa riktigt på bilderna, utan det ser mer ljusblått ut. Det har dock ett litet grönt stick i sig, så för mig faller det absolut in i det turkosa facket.





Lacket var ganska lätt att lägga på, det var skönt att få lacka med ett lite tunnare lack efter alla klumpiga historier den senaste tiden. Det var inte riktigt lika sammetslent perfekt som jag minns "Blue my Mind", men helt klart ett bra lack. Två lager har jag på bilderna och det täckte bra. Torktiden lämnar dock lite att önska - efter att ha väntat en bra stund var det fortfarande mjukt nog att få märken för minsta lilla. Jag använde inget topplack eftersom jag återigen planerade att jobba vidare med lite extra utsmyckning och det bidrog såklart till att göra manikyren mer sårbar.







"U Must Have This" är ganska straight forward - inget skimmer, glitter eller djup, bara turkost raka rör. Det här är därför inte det ultimata teal-lacket, men det är en trevlig bekantskap som jag kan tänka mig att hänga med då och då tills dess att jag hittar det.

Har du redan hittat dina drömmars teal-lack? Berätta gärna vilket det är!

Inköpsställe: H&M
Underlack: Depend Powerflex Nail Strengthener
Nagellack: H&M - "U Must Have This"
Topplack: Nej


Kommentarer
Postat av: Agneta - My Nail Mania

Jag tog fram mina grön-blå-turkosaaktiga lack igår och det visade sig vara 30 stycken. Skall försöka dela upp dem i 10 och 10 eller kanske 5 och 5 och visa upp dem i bloggen snart.

2012-03-26 @ 18:44:20
URL: http://mynailmania.blogspot.com/
Postat av: Firven

Agneta - Wow, det var en hel del! Jag följer detta med spänning. Jakten fortsätter!

2012-03-26 @ 19:11:56
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0