H&M - U Must Have This + glitter

En del av planen med att lägga "U Must Have This" var att pynta vidare på något sätt. Tankarna rörde sig osökt mot den glittergradient jag tidigare gjorde med "Blue my Mind" och gillade, så jag ville göra något liknande.

Jag tog i lite mer den här gången, plockade fram svamp och lack och drog på med, i tur och ordning:
NYX - Sea of Cortz
NYX - Under the Moon
Gina Tricot - Silver

Det känns som att jag glömt något lack, men jag tror att det var allt. Sedan ett lager Seche Vite ovanpå. Och här är resultatet:





Det jag först associerade till när jag lagt på det första, lite gröna lagret, var ett havslandskap med sjögräs som svajade. Det blev också den tanke som levt kvar även efteråt - ser ni hur det bubblar och hur alger och sjögräs svajar omkring? ;)

När det var dags för andra handen blev det lite annorlunda igen - istället för NYX-lacken blev det China Glaze som fick stå för glittret genom "Tinsel Town" från senaste julkollektionen. Det innebar att ena handen har ljust glitter medan den andra handen har gått över till den mörka sidan.




Försöken att fånga båda händerna på samma bild var många, och det var inte direkt det lättaste att få en bra bild. Här kommer några försök:




Innan jag började tänkte jag att det här skulle vara ytterligare en av de där manikyrerna som åker av direkt, men jag gillar det! Det får stanna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0