Jobb, jobb å jobb (och så lite Dior Rouge Garçonne)

Ekorrhjulet snurrar, upp tidigt, hem sent. Ingen tid eller ork för sminkutsvävningar och det är inget dagsljus kvar när det väl finns möjlighet att ta några bilder. Det råder bloggstiltje med andra ord.

Trots att ni inte kan se det så bär jag födelsedagslacket, Dior Rouge Garçonne på naglarna just nu. Jag har inga bilder ännu, men kan dela med mig av en liten teaser åtminstone!



Pensel - rundad, styv, platt. Kräver lite träning när man inte är van, men på vissa naglar är den i princip självmålande - ett enda penseldrag räckte för att täcka några av naglarna.

Formula - ganska tunn, flödig, täckande. Två lager är tillräckligt förutom på en nagel där jag missade lite, det var inte lackets fel.

Torktid - ganska snabb, man får inte tveka för länge!

Så fort jag har ett såhär mörkt lack märker jag hur mycket jag måste slita på nageltipparna - jag lackade detta igår kväll och lacket på nageltipparna är redan nedslitet. För mycket knappande på datorn helt enkelt.

Det får bli en omlackning och sedan bilder, för resultatet är riktigt snyggt!

Kommentarer
Postat av: Malin

:-)

2012-04-02 @ 20:11:45
Postat av: Firven

Och det är på igen! Nu måste jag hinna ta bilder innan det slits för mycket.

2012-04-02 @ 22:45:27
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0