Make up Store - Siw, eller "Oj vilken sen holofredag"

Naglarna målades redan i torsdags, som förberedelse för holofredag, men det var först i lördags jag fick möjlighet att ta bilder och först idag söndag som jag har möjlighet att faktiskt lägga upp dem. Fredagen gav jobb från tidig morgon till sen kväll och när jag väl kom hem var jag för slut för att orka göra något alls. Lördag innebar städning och sedan födelsedagsmingel hela dagen. Mycket trevligt, tack till alla som kom förbi!

Min samling hololack är begränsad till två stycken - dels Brite Birds "Frankly My Dear" som jag visade förra fredagen, och dels klassikern - Make up Stores "Siw". Valet av lack för holofredagen var alltså enkelt - Siw it is!



Det här lacket är riktigt svårmålat. Det är snarare regel än undantag att det andra penseldraget plockar med sig allt man gjorde i det första. Man får vara väldigt snabb och lätt på handen och dessutom ha en portion flyt för att undvika kala fläckar och sedan krävs en rejäl portion tålamod för att lyckas få det jämnt över alla naglar. Tre lager blev det denna gång vilket gav en bra täckning. På något ställe hade det inte direkt skadat med ett fjärde, men en snabb riskbedömning gjorde klart att det var bäst att stanna på tre lager.



De senaste veckorna har varit katastrof för holofredag, då det har varit mulet och disigt varje gång helgen närmar sig. Bilderna är alltså tagna i köket under en spotlight för att få fram den holografiska effekten. Mycket tjusigt blir det, nu önskar vi oss bara lite sol till nästa fredag! Frågan är vad bloggen ska bjuda på då, eftersom detta var det andra och sista holografiska lacket i samlingen.






Inköpsställe: Make up Store
Underlack: Depend Powerflex Nail Strengthener
Nagellack: Make up Store - Siow
Topplack: Seche Vite

Kommentarer
Postat av: Pompom

Snygga!

2012-04-02 @ 12:33:13
URL: http://pompom.se
Postat av: Firven

Pompom - ja visst är det fint med holo. :) Har du hittat något fint orange lack ännu?

2012-04-02 @ 22:43:03
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0