H&M - Atlantic

Lördagens inköp Atlantic är ett vackert metalliskt, skimrande algblågrönt lack. Det skimrar och glänser något alldeles enormt i flaskan och ser mer turkost ut än vad det är när det väl hamnar på naglarna, där det mer antar en grön ton.



Liksom övriga lack från H&M jag har provat så finns det inte direkt något att klaga på när det kommer till formulan - det flödar bra, blir inte för tjockt utan är ganska lätt att jobba med, och täcker hyggligt - två-tre lager räcker bra! Jag lackade med detta när jag skulle iväg på middagen i lördags, men hade för ont om tid (vad MENAR ni med "som vanligt"? Va va??) och lyckades skala av lacket på två naglar när jag skulle få på mig skorna. Det är lite orättvist att skylla på lacket, men jag tolkar det ändå som att torktiden kanske är lite väl lång.



Åter till färgen! Lacket var extremt svårfotograferad visade det sig, det ligger mer åt grönt än åt blått, men det blir ändå bara blå-turkost på bilderna. Det ser ju förvisso väldigt vackert ut, till och med lite vackrare än vad det är på riktigt om man, som jag, är en smula hooked på turkos. Metallisk finish blir det, lite penseldrag här och var, men inte så att jag tyckte att det störde.



Bilden ovan tar möjligen fram liiiite mer av den gröna färgen, men det är nog bara att konstatera att jag tyvärr inte kan visa upp hur det egentligen ser ut. Eftersom jag sabbade naglarna i lördags lackade jag om det som hastígast för att kunna visa det, men tog sedan bort det, så jag kan inte säga något om hållbarheten.

Inköpsställe: H&M

Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: H&M Atlantic
Topplack: Seche Vite

Kommentarer
Postat av: Mattias Irving

gilla

2012-05-05 @ 17:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0