IsaDora - Papagoya Blue

Ett av helgens inköp var det djupt blålila Papagoya Blue, från IsaDora. Det blir mycket blått i bloggen, men jag hoppas att det finns överseende med det - det är ju så tjusigt! Jag kan glädja er med att jag har lite annat på lager också, jag får väl köra tema "inte blått" en vecka, så att jag kommer mig för att visa lite andra färger.

Åter till lacket då, som ingår i årets vår-/sommarkollektion från IsaDora. På alla bilder ser blogget mörkblått ut, men lacket har en fantastisk lila ton mitt i allt det djupt blåa. Det är ofta svårt att säga om det är blått eller lila, färgen ligger någonstans mitt emellan.



Lacket är bra pigmenterat, som vanligt hos IsaDora och det var nästan att jag klarade mig med ett lager. Det har den breda penseln som många ogillar, och den här gången hade även jag lite problem att måla med den, vilket gjorde att det till slut blev två lager för att täcka över ett par misstag. Jag gillar verkligen formulan - den är lagom tunn för att inte vara svårjobbad men lagom tjock för att inte vara rinnig och har som sagt bra pigment. Den torkar också ganska snabbt, men inte så snabbt att det blir problem medan man målar.



På bilden ovan förstår man hur vackert lacket är på naglarna - det ser ut som om naglarna har blivit klädda i sammet.



Jag är nöjd med att jag köpte lacket till slut, det satt långt inne att köpa något från vårkollektionen eftersom jag inte gick igång på kollektionen. Nu när IsaDora har visat upp sommarkollektionen dök plötsligt ytterligare ett intressant lack upp som man kan kika på här - "Paradise Green". Även det orange "Bird of Paradise" ser fint ut!

Vilka lack från IsaDora trillar ner i era shoppingkorgar framöver?

Inköpsställe: Cubus

Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: IsaDora - Papagoya Blue
Topplack: Seche Vite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0