Kleancolor - Blue-Eyed Girl

Ett märke som står på "att uppleva"-listan är Kleancolor. Det är ett väldigt billigt märke (någon dollar på internetsidorna) men med ett stort och brett utbud. 236 färger finns att köpa, och de kommer i alla olika typer av lack man kan tänka sig - skimmer, metalliska, glitter, och något som de åtminstone kallar för holo (jag har ingen aning ifall de faktiskt är holografiska).

Härom veckan ropade jag in ett Kleancolor-lack på Tradera, nämligen "Blue-Eyed Girl". Återigen blir det alltså blått i bloggen. Men titta på lacket innan ni dömer mig - hur skulle jag möjligen kunna motstå det här?




Jag är ju medveten om att det egentligen är holofredag idag, men det som hände när jag lade Blue-Eyed Girl över IsaDoras Papagoya Blue, går inte att beskriva som annat än magi! Lacket är helt fullt av stort och smått blått, hexagonalt glitter. Jag har fått många kommentarer om den här manikyren - för det första tror alla att den är gjord på salong och för det andra tycker de att den är väldigt snygg.



Papagoya Blue har ett vackert djup i sig redan från början, men med glittret blir det en magisk effekt av djup. Bilderna gör inte alls manikyren rättvisa - den är så mycket bättre!



Överlack är obligagtoriskt att lägga på över allt glitter, och trots ett tjockt lager Seche Vite så sticker glittret upp här och var. Det gör dock ingenting, det händer så mycket i naglarna att det inte syns om ytan råkar vara lite ojämn. Som synes så sticker nageltippen fram på bilderna, men det är återigen för att lacket dragit ihop sig efter lackningen - bilderna är ett eller två dygn efter lacktillfället.



Sammanfattningsvis så är kombinationen fantastisk, djupet går inte att återge - ni får bara tro på mig när jag säger att det här är en full-poängare!

Inköpsställe: Tradera

Nagellack: Ett lager Kleancolor "Blue-Eyed Girl" över IsaDora "Papagoya Blue"
Topplack: Seche Vite


Kommentarer
Postat av: Agneta - My Nail Mania

Jag har också det här lacket men inte hunnit använda det än. Såg bilderna på en blogg och blev helt såld!

2012-05-05 @ 13:52:12
URL: http://mynailmania.blogspot.com/
Postat av: Firven

Agneta - jag kan inte rekommendera det nog. :) Den här kombinationen sitter fortfarande kvar på naglarna och jag kan inte riktigt förmå mig själv att ta bort det, för jag kommer inte att kunna ersätta det med något lika fint!

2012-05-06 @ 11:26:36
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0