OPI - Parlez-Vous OPI?

Efter solsken kommer...regn? Efter en helt fantastiskt varm och solig lunch utomhus mulnade det på och blev grått som blev gråare och sedan blev jag genomblöt när jag cyklade hem från jobbet. På naglarna har jag nu något som matchar vädret - ett dovt lila lack från OPI med namnet "Parlez-Vous OPI?" från kollektionen "La Collection De France" från 2008. Hade jag skrivit på engelska hade jag kallat det för "mud-färgat", en lerig lila färg som alltså just idag matchar det grå locket som ska föreställa vårhimmel alldeles perfekt,



Jag som inte har provat så många OPI-lack blev förvånad över den platta penseln. Har de gått över till rundad pensel nyligen,  eller är det olika på olika lack? Oavsett vilket så var penseln lätt och fin att måla med, den är bred men även platt och ganska styv, och blir därför inte så klumpig som t.ex. IsaDoras breda och ganska tjocka pensel.



Formula - jättebra, torktid - bra, täckning - bra (två lager på bilderna). Gillar - ja!!
Lacket ser ganska olika ut i olika ljus, det varierar från mörkt beige via smutsig/rökig lila till ganska stark och mörk lila. Oavsett vilket så ser det alltid sofistikerat och dämpat ut. Ett trevligt lack!

Inköpsställe: Tradera

Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: OPI - Parlez-Vous OPI?
Topplack: Seche Vite


Kommentarer
Postat av: Malin

Cool färg! :)

2012-05-31 @ 21:08:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0