Start spreading the news...

We're leaving in a week...

Om en vecka vid den här tiden sitter vi alltså på ett flygplan någonstans över Atlanten, på väg till den stora, spännande staden. Jag har inte varit där tidigare men har såklart skyhöga (ha!) förväntningar.

Boendet var inte helt lättordnat, för att uttrycka sig milt! Vi bokade resan för bara en månad sedan, och det verkar vara riktig högsäsong för turister under maj, så de lite billigare hotellen var redan fullbokade. Det billigaste vi hittade för en veckas hotell på Manhattan var 15 000 kr för två personer! Iiiik! Det blev att flytta sig utåt Brooklyn för att hitta hotell med rimliga priser, men det kändes ju lite tråkigt att inte få bo på Manhattan och därför började vi att leta efter andra alternativ.

Ganska snabbt snubblade vi över en sajt som heter airbnb.com, där privatpersoner hyr ut sina lägenheter. Det finns hur mycket som helst att hitta där och vi började skicka ut förfrågningar på lägenheter som såg schysta ut. De som hyr ut är inte alltid helt alerta och även om det står att en lägenhet ska vara ledig så är den inte alltid det, så det tog flera veckor av mailande och frustration innan vi till slut fick napp på en lägenhet! Så - under en vecka kommer vi att vara riktiga New York-bor!



Lägenheter ligger på Upper East Side, en liten etta med kök. Lägenheten ser inte så mycket ut för världen, men man lär väl knappast hänga på rummet under en vecka i New York, så om bara sängen är OK så ska vi nog klara oss bra. Prislappen gick ju ner rejält jämfört med hotell, vi betalar c:a 7000 för lägenheten, vilket känns helt OK. Bilderna på lägenheten var inte så snygga (suddiga), men såhär ser visst utsikten mot bakgården ut.



OK, hjälp mig nu, skjut på med alla era bästa New York-tips! Kommentarsfältet står vidöppet! Ni som varit där, vad får man absolut inte missa? Vilka är era bästa shoppingtips? Tell me!! :)


Kommentarer
Postat av: Agneta - My Nail Mania

Jag vet inte om de har butiker i NY eftersom jag aldrig har varit där men om du får tillfälle så kolla efter Victorias Secret lip gloss beauty rush. De är helt underbara och har supergoda smaker. Jag har nog säkert 20 stycken i skrivande stund som jag alternerar mellan :)

2012-05-07 @ 18:08:02
URL: http://mynailmania.blogspot.com/
Postat av: Firven

Agneta - Tack, jag ska hålla utkik!! Kom gärna med fler tips om du kommer på några. :)

2012-05-07 @ 18:37:21
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0