China Glaze - Some Like it Haute

I beställningen från Nailsupplies senast nästlade det sig ner ett lack från China Glaze's glitter-kollektion Eye Candy. Jag har kikat på de här lacken ett tag och varit sugen, och det blev det mörka "Some Like it Haute" som lotten till slut föll på. Lacket är en lite halvmörk grå bas, fullt av glitter i olika färger.

Jag blev väldigt förtjust när jag såg lacket i flaskan, men väl på naglarna ser det ärligt talat ut som en blaskigare och knögligare variant av IsaDoras "Black Galaxy", eller kanske "Metal Madness" från Elf.



Tolka mig inte fel, det ÄR ett vackert lack, och visst glittrar det snyggt, men jag går ändå inte igång på det. Glittret gnistrar inte riktigt som jag hade tänkt mig och jag tycker inte att det kommer fram ordentligt i lacket, utan det känns mest...grådassigt.




På bilderna har jag tre lager av Some Like it Haute toppat med Seche Vite (ett resp. två lager - bild 1, 3 och 4 är ett lager, bild 2 har två lager). Det hade nog inte skadat att lägga ett lager till både av lack och överlack, men det fungerade rätt OK.





Jag tror inte att jag har så mycket mer att lägga till, det är tråkigt att få bort det, men det är ju detsamma med alla glitterlack.

Har ni något annat av Eye Candy-lacken? Är det något annat i kollektionen jag borde skaffa istället?

Inköpsställe: nailsupplies.us
Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: China Glaze - Some Like it Haute
Topplack: Seche Vite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0