E.l.f. - "Mango Madness"

Nu över till ett lack från det märke som faktiskt fick mig att börja snöa in mer på smink - elf. Jag hade det här lacket i förra veckan - en färg som på hemsidan ser ut som korall men med ett litet lockande stick av rosa. Jag har funderat på att köpa det här lacket i flera månader, men har alltid prioriterat något annat.



För några veckor sedan klickade jag i alla fall hem det, och blev först lite besviken. När jag då till slut stod med lackflaskan i handen ser det på något vis lite dass-rosa ut och det har förlorat något av lystern och korallen från bilden på elfs hemsida.

Sedan hände det dock något när jag väl målade naglarna - resultat drog plötsligt mer åt orange och korall. Jag kände mig ganska nöjd och framför allt gav detta en riktig energikick och vårkänsla! Under den tid jag hade det på mig spelade det inte så stor roll att det gick ner mot -15 grader utomhus - det kändes fortfarande mer som april än februari så fort jag fick en skymt av mina pigga naglar.

Något annat som jag blev varse är att det här lacket ser väldigt annorlunda ut i olika ljus. Det har växlat mellan orange, korall, neonorange, rosa och neonrosa beroende på tid på dagen och belysning. Inte alls tokigt, och jag kommer definitivt att bära det igen! Tyvärr tar lacken från elf rätt lång tid på sig att torka, så jag lyckades såklart sabba några av naglarna. Att jag aldrig lär mig. Jag såg att Kicks har specialpris på Seche Vite topplack - 99 kr istället för 129 kr. Funderar på att slå till!

Underlack: Depend Optimal Start Baslack
Lack: E.l.f. Mango Madness
Topplack: Depend Quick Dry&Shine Topplack





(Lite lätt torra nagelband - det blir till att ta fram nageloljan:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0