Helgshopping

Helgen är över och jag behöver semester. 

Jag och sambon vaknade redan kl 7 i lördags, och efter lite frukost drog operation Städning igång. Slänga sopor, röja grejer, handla mat, plocka undan renoveringsprylar, gömma saker i renoverade garderoben, städa, städa, städa. Till slut var det precis på vippen att jag hann lägga en guldig och svart make innan sambons bror med fru kom över på middag och ölprovning vid halv sex-tiden. Söndagen har sedan inneburit en uppvisning i precis hur icke barnanpassad vår lägenhet är, när bästa vännerna var över, med son på dryga året. Det första den lilla sötnosen gjorde var att gå in i sovrummet och börja röja igenom nagellacken. :-) Han fastnade för neonrosa "Pink Voltage" från China Glaze!

Lite emellan alla turer har jag ändå hunnit in i några affärer, och detta är resultaten:


Nagellack från Gina Tricot
Gina Tricot har som bekant lanserat sin egen make up-kollektion, och jag var såklart tvungen att titta lite på lacken. Jag plockade på mig två, men trots att det inte framgick i någon skyltning så har de dealen 3 för 99:-, så ett tredje slank såklart med!


Från vänster: 13 Silver, 47 Lilac Me, 48 Diva (som inte alls är blå utan lila, möjligen med skimmer i). Dessa låg i en korg vid kassan, så jag har inte sett något helt ställ med samtliga färger, vore intressant att se hela utbudet!


Ögonskuggor från MNY
Jag älskar ju att hitta bra dealer och reor, och på Lindex i Bromma Blocks har de nu slutrea på diverse smink. Bland annat säljer de ut vissa MNY-skuggor för 5 kr stycket. Jag har inte provat MNY tidigare, så detta innebär ju såklart ett gyllene tillfälle att göra just det.

Ovanifrån: 245, en brun-lila-plommonig färg, 717 som är gulguldig och skimrig , 321 snyggt orange


Ögonkräm från Oliva by CCS
För bara några dagar sedan hade jag nöjet att läsa en recension av Kerstin på Skimmerskuggan, av en ny (?) serie ansiktskrämer från Oliva by CCS, som de kallar Age Well. På torsdag kommer jag överrumplande nog att vara närmare 35 än 30, och det börjar synas runt ögonen. Alltså nappade jag på betet och gick förbi Apoteket, där de passande nog har 25% rabatt på hudvård just nu! Jag slog till på deras ögonkräm och tänkte testa den innan jag eventuellt slår till även på dag- och nattkräm.



Ordinarie pris är 229:-, så denna gick nu på 172 kr och det är 30 ml i tuben.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0