Make Up Store - Greta

Holofredag, utan sol. Vilken överraskning. :) Påskhelg innebär lite ledighet, så till slut har jag fått en möjlighet att faktiskt skaffa det där nya hololacket jag utlovat i flera veckor. Ett lack som jag gått och tittat på länge men inte tagit mig för att köpa är Greta, från Make Up Store - det silverfärgade lacket i deras holografiska serie. En sväng in på Kicks senare så blev till slut Greta en del av lacksamlingen och det tredje holot i ordningen.



Forumlan liknar det hos systerlacket Siw - tunnflytande, skirt, och skapar mängder av kala fläckar. På bilderna har jag fyra lager, och till och med på det sista, fjärde lagret, drog penseln med sig de undre lagren. Svårlackat med andra ord, men jag börjar åtminstone bli van vid det.



Som synes lyser det fortfarande igenom på några ställen trots de fyra lagren, så någon typ av underlag hade nog inte skadat. Cactus skrev ett suveränt bra inlägg för några dagar sedan om olika färger på baser och vilka olika effekter de får, rekommenderas varmt! Bilden ovan är som vanligt tagen under en spotlight i köket, eftersom solen inte ser ut att vilja komma fram idag. Vackert holomönster kan man alltid räkna med när det gäller Make Up Stores lack.



Sammanfattningsvis är jag nöjd med mitt inköp, och ska börja experimentera med olika färger på baslack!

Glad holofredag på er!

Kommentarer
Postat av: kerstin

Vilka underbara regnbågar!

2012-04-07 @ 08:35:51
URL: http://skimmerskuggan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0