Shoppingrunda i Körsbärsdalen

I lördags blev det äntligen en sväng på stan i solen, efter att ha bara suttit hemma ett gäng helger. Körsbärsträden blommade i Kungsträdgården och det var inte bara vi som var där och fotade de glommande träden - det var fullt av folk som satt och lapade sol och glass på bänkarna, och jag och sambon passade på att dela på en chokladshake från MAX. :) Härlig stämning, och jag promenerade vidare inåt stan i kortärmat! Kortärmatpremiär, woho!



Efter en sväng på akademibokhandeln där vi plockade upp en New York-guide (mer om det i ett eget inlägg :) och en bok för jobbet, och en längre inventering inne på bolaget åkte sambon hem med inköpen, medan jag styde kosan mot - dan-da-da-daaa - affärerna.

En tur in på H&M för att kika lite på senaste lacken är alltid ett bra val. Det var inget av de vanliga lacken som lockade (Lady Luck är redan inköpt men inte provat :), men jag hittade den här raringen, "Atlantic". Det är svårt att hänga med i svängarna när det gäller H&M:s nyheter i lackhyllan och i kollektionerna, så jag har inte den blekaste aning om ifall det här är en nyhet eller om det är ett "gammalt" lack jag hittat, men köpt blev det! 29:50:- för ett skimrande, metalliskt, aquagrönt lack som glänser i olika färger i flaskan. Snyggt!



Jag har inte fått kläm på det här med eyeliner-vingar ännu, men läste för någon vecka sedan att H&M:s eyeliner i format av tuschpenna ska vara bra, vilket ju lätt är värt att testa. Den var dock inte lätt att hitta, men till slut var den min.



Turen gick vidare till Cubus, som hade 30 % på alla varor just nu! Jag har inte varit så intresserad av IsaDoras sommarkollektion hittills, den är förvisso somrig, men känns intetsägande. Jag blev lite besviken, för jag brukar ofta hitta några favoriter i IsaDoras kollektioner. Hur som helst fanns det ändå ett lack som jag kunde uppbåda en smula intresse för, och med 30% så blev det ett inköp. Här kommer den, "Papagoya Blue."



Som vanligt har min kamera svårt at hantera färger som ligger mellan färgerna röd, grön och blå. Papagoya blue är förvisso blått, men har en djupt lila ton och mycket skimmer. Det är fantastiskt vackert i flaskan! På bilden ser det tyvärr alldeles för blått ut.

Vägg i vägg med Cubus finns Gina Tricot, och tre lack till hamnade i väskan. Från vänster till höger: Azur Blue, Formula One och Concreate Jungle.



Sist men inte minst styrde jag stegen mot Åhléns, som säljer hypade Gariner BB Cream för 89 kr istället fr 119 kr för dig med klubbkort. Jag har inte riktigt förstått skillnaden mellan en BB cream och en vanlig s.k. "Tinted moisturiser", men jag gissar att det är mer vårdande ämnen i, så att den fungerar helt och hållet som en dagkräm. Rätta mig gärna, om någon har bättre koll!

Jag använder ofta tinted moisturisers som bas för en mineral foundation, vilket jag tycker fungerar väldigt bra. Därför blev jag intresserade av att prova Garniers BB cream, eftersom det varit så mycket snack runt den.



Har ni provat den? Vad tycker ni?

Så, det var resultatet av rundan! På Åhléns träffade jag på Maria som är nyhemkommen från Australien, och fick en spontaninbjudan på middag, så det blev bråttom hem och göra sig i ordning för en fantastisk middag med vänner. Bästa lördagen på länge! :)

Kommentarer
Postat av: Maria

Väntar ivrigt på ett blogginlägg om de långresta nagellacken? :-)

2012-05-01 @ 21:45:15
Postat av: Firven

Maria - det kommer, promise! :)

2012-05-01 @ 22:14:42
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0