Nödnaglar

En hektisk arbetsvecka är slut, och jag får koppla av med att jobba med mer lägenhetsrenovering. Med detta i åtanke ursäktar jag den gångna veckans bloggtystnad.

Renoveringen höll på till sent i söndags kväll, så efter att ha försökt rädda det som var kvar av naglarna efter allt slipande och målande, drog jag till med en nödmanikyr. Jag har en tendens att försöka fixa naglarna liite för sent på kvällen, vilket slutar med att jag sedan sabbar jag alltsammans under natten, så jag ville göra något enkelt som jag kunde förstöra utan att det gjorde något. Fingrarna rörde sig mot "City pink", ett H&M-lack från deras vårnyheter, men ändrade sedan kurs och fattade tag i ett lack jag köpte på Tradera för några veckor sedan i ett paket om 11 nagellack.

"Anne & Florio" heter märket, och färgen verkar heta "J22" kort och gott. Det verkar vara ett thailändskt märke som antagligen inte kostar många kronor, men som är ganska trevligt med tanke på priset. Jag köpte ett antal lack när jag var i Thailand i januari, och detta verkar väldigt likt de jag köpte i formulan trots att de är olika märken. Kanske kommer allt från samma fabrik? :) I paketet fick jag detta, som är ett skirt, guldglittrigt lack, samt ett ljust rosa av samma märke.



 Jag hann med två lager, men lacket skulle nog behöva minst fyra lager för att bli täckande.





Som ni ser kunde jag inte motstå frestelsen att göra något mer, så det blev en liten påhälsning av China Glazes "Tinsel Town", vilket jag också fick hem för några veckor sedan, men har väntat med att prova.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0