Helgen som gått

Förra helgen var en shoppinghelg, denna helg är en återhämtningshelg. Det är galet mycket att göra på jobbet, så det har varit både 10- och 11-timmarsdagar senaste veckan och jag känner mig rätt sliten. SKÖNT är det ändå att det är så ljust ute om kvällarna - även om jag kommer hem klockan åtta så känns det inte längre som mitt i natten, eftersom det är ljust ett tag till.

Igår lördag åkte i alla fall bror, sambo och jag ner till mamma som bor c:a 15 mil från Stockholm, eftersom hon fyllde år i förra veckan. Mycket god mat blev det, och så en del datasupport, som det blir så fort man träffar föräldragenerationen. :) Jag försökte också tipsa mamma om olika sidor på nätet, eftersom hon är på jakt efter lite nytt smink, vi får se om hon nappar!

Vi hyrde en bil för att åka ner till mamma, så jag passade på att titta på resväska inför New York-resan som jag hintat om tidigare! Min gamla väska slängde jag efter thailandsresan i vintras eftersom det i princip bara var smulor kvar av den efter att den hade fått upplevt en del oömma behandlingar på flygplatser runt om i världen.

Jag stod och klämde på en svart väska, men kom på att jag är rätt trött på att inte hitta min väska på bagagebandet eftersom 99% av alla väskor är svarta, så jag slog till på den här metallic-gröna väskan istället! Den kommer från Clas Ohlson, kostar 579 kr, och rymmer mycket shopping. :)

Helgen fortsätter med födelsedagsmiddag ikväll för bästa vännen Linus, och jag sitter som bäst och funderar ut vilken färg som ska få äran att pryda naglarna vid detta högtidliga tillfälle! Förslag, någon?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0