China Glaze - Agro

Oj vilken bloggtystnad. Kort arbetsvecka i dagar räknat, men lång arbetsvecka räknat i antal timmar i förhållande till antal dagar. Därmed tystnaden i detta forum. Men jag kan glädja er med att naglarna har hunnit få en del uppmärksamhet under tiden, så det finns ett upparbetat lager med testade (och för den delen inköpta) lack som bara väntar på att få visa upp sig här i bloggen.

Den uppmärksamme läsaren vet redan att tisdagen innebar lilla julafton med många hämtade paket. I paketet från Nailsupplies fanns bl.a. ett par lack från China Glaze's Hunger Games-kollektion och först ut att visas är det murrigt skogsgröna lacket Agro.



Djupet och glansen i det här lacket påminner mig om Luscious Green från NYX, men ett par nyanser mörkare. Medan Luscious Green är lysande vårgrönt har Agro en mer djupt mörkgrön färg, som får mig att tänka på sensommar.



Jag har klagat mycket över för snabbtorkande och tjocka lack, och även det här är en smula för tjockt för mig. Nästa inköp blir definitivtnågot för att tunna ut lacken så att även jag, med min uppenbarligen långsamma lackteknik, kan hantera det. Det blir en del ränder, och jag var tvungen att ha precis rätt mängd lack på borsten för att inte vare sig få kala fläckar eller skapa vallar eftersom lacket torkar så snabbt att jag inte hinner få ut det ordentligt på nageln innan det stelnat.





Att lacket torkar snabbt är givetvis även en fördel, när man väl fått det på plats. Resultatet blir vackert, djupt och glänsande, och grönt är alltid en favorit på nagarna. Med andra ord kommer Agro definitivt att pryda naglarna igen inom en snar framtid.




Inköpsställe: http://www.nailsupplies.us/
Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: China Glaze - Agro
Topplack: Seche Vite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0