Brite Bird - How can I resist you?

Detta var egentligen tänkt att publiceras i holofredags, men mina dagar blir sällan som jag har tänkt från början. Eftersom mina senaste nagellacksinköp fortfarande inte har innehållit något av holokaraktär tänkte jag att Brite Bird alltid är ett säkert kort som tål att visas även en fredag. Kvar av de två lacken jag köpte av Sanna och det som visas nedan är alltså "How can I resist you?".




Lacket har en turkos ton som inte riktigt framgår på bilderna och som jag inte heller såg på Sannas bilder när jag beställde lacket. Det är vackert, men jag hade föreställt mig ett riktigt klart, mörkt blått lack med glitter. Det här liknar mer något som jag redan har.




Formulan lämnar tyvärr lite att önska - jag har ju tidigare beklagat mig över en mängd lack som är väldigt tjocka, och även detta får jag sortera in i samma fack. Det är väldigt, väldigt tjockt och segt. Det täcker dock ganska bra, så med lite finess hade jag klarat mig med bara ett lager, det blev dock två för full täckning och för att få ett jämnt resultat. Lacket är så pass segt att det hamnar lite där det hamnar och det är svårt att göra något åt saken.

Att lacket är vackert är dock inget att snacka om! Djupt, glittrigt, en hint av turkos.

     

Om jag inte minns fel så lackade jag naglarna i torsdags, och även om jag slitit ned färgen längst fram på nageltipparna något så sitter resten av lacket fortfarande där det ska idag (söndag). Det har gått en flisa från ett pekfinger, men det är nog snarare en del av nageln som har flisat sig än att lacket har släppt.

Jag var såklart tvungen att göra något mer med detta, och eftersom lacket drar åt turkos så drog tankarna sig genast åt ett nytt lack som jag inte provat - LA Colors Color Craze "Treasure Island". Ett glitterlack med blått och grönt glitter i genomskinlig bas. Resultatet blev kanonfint - det glittrar som sällan tidigare på mina naglar just nu och det känns som att de här två lacken är som gjorda för varandra.






Inköpsställe: Brite Bird
Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: Brite Bird - "How can I resist you?"
Topplack: Seche Vite
Glitter: LA Colors Color Craze - "Treasure Island"

Kommentarer
Postat av: Cactus

låter som lite nagellacksthinner nog skulle fixa saken :)

2012-04-02 @ 09:14:42
URL: http://cactusnailpolish.blogspot.com/
Postat av: Firven

Cactus - Jaa, så är det såklart! Jag har aldrig provat det, vilket märke rekommenderar du?

2012-04-02 @ 10:44:35
URL: http://firven.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0