Diffi - Rosa glittergradient

God söndag på er! I nagellacksbloggvärlden är söndag = nailart. Det känns svårt att konkurrera med förra veckans splatter, och jag hade först inte tänkt göra något alls. Men när jag skulle sätta ny färg på naglarna så föll valet på ett rosa lack som jag plockade med mig hem från Thailand i januari. Jag köpte detta rosa lack och två av dess kompisar på den lokala marknaden för några kronor och hade ingen aning om vad jag kunde vänta mig. Märket heter Diffi och verkar vara lokalt från Thailand, jag såg samma märke även senare på andra ställen. Bredvid Diffi på bilden nedan är ett annat lokalt märke - Christy. Inget av lacken verkar ha ett namn eller nummer.



Diffi-lacket är ett metalliskt vackert rosa lack och faktiskt ett av få rosa i samlingen. Dessutom är det riktigt bra! Som de andra thailändska lackan verkar dessa vara alkoholbaserat, det luktar spritpenna lång väg. Lacket är lätt att måla med, trots att penseln är något för tjock och spretig för att göra ett riktigt bra jobb. Det torkar snabbt och täcker bra, framför allt för att vara ett så ljust lack. Två lager är nästan täckande och ett tredje ger ett extra djup i färgen.



När jag fått Diffi på plats blev det även en glittergradient med Christy. Först hade jag bara tänkt glittra loss på en nagel, men det spred sig till de andra innan jag hann göra något åt saken.



Slutsats: Jag bör köpa fler rosa lack, det var ju snyggt!

Kommentarer
Postat av: Lela

Tjusigt:)

2012-04-30 @ 10:24:00
URL: http://www.lelack.se
Postat av: BrilliantNail

Åh, vad tjusigt!

2012-04-30 @ 17:14:01
URL: http://brilliantnail.se/nagel-blogg
Postat av: Firven

LeLa och BrilliantNail - vad kul att ni gillar det! När jag kollar på bilderna nu igen känns det nästan som att de inte gör naglarna rättvisa, för jag har känt mig väldigt glammig idag när jag gått omkring och glittrat. Lite Barbie nästan. :)

2012-04-30 @ 17:25:57
URL: http://firven.blogg.se/
Postat av: malin

Snyggt!

2012-06-04 @ 21:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0