Gina Tricot - Diva

Jag har inte hunnit med att varken testa eller visa alla lack jag köpte på Gina Tricot. Ett av de som är kvar är Diva - ett ganska mörkt lila lack med skimmer. De tidigare lacken har varierat lite i kvalitet och formula - de flesta har varit ganska tjocka, men hyggligt täckande.

Diva höjer sig något över de andra lacken genom att ha en bättre formula, det är inte alls för tjockt eller segt, utan flyter ut bra över nageln utan att vara för rinnigt. Det bildar inte vallar eller kala fläckar, är bra pigmenterat och torkar ganska bra. Jag hade kunnat komma undan med ett lager, men har två lager på bilderna.



Det är ärligt talat inte ett jättespännande lack - färgen är fin, men inte fantastisk på något sätt. Jag har visserligen inget annat lack i samma färg, men ändå är det något med det som inte riktigt lockar.

Det var väldigt svårt att få fram den lila färgen - det ser bara blått ut på bilderna. Jag tog en bild i annat ljus nedan för att försöka få fram det lila - ljuset blir väldigt tråkigt i bilden, men det ger förhoppningsvis en idé om den korrekta färgen på lacket.



Linjerna efter penseln bjuder jag på, det är snarare mitt fel än lackets. :)



Det ger ingen riktig inspiration eller mersmak, men är ändå ett trevligt och prisvärt lack för 39 kr (3 för 99 kr).

Inköpsställe: Gina Tricot

Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: Gina Tricot - Diva
Topplack: Seche Vite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0