IsaDora - Forest

Ni vet hur det är när man får ett visst lack på hjärnan och liksom inte kan bli av med det? Lite som Iron Maidens "Run to the Hills". Enda sättet att få det ur huvudet är att utsätta sig för det.

Därför handlar detta inlägg inte om ett klatschigt orange eller vårigt mintgrönt lack, utan om IsaDoras "Forest", från höstkollektionen 2011. Detta är ett ganska mörkt brunt lack, fullt med guldigt glitter. Jag blev kär vid första ögonkastet när det kom i höstas, men har inte målat med det sedan dess. Så man kan ju ändå tycka att det var på tiden.




Jag tycker verkligen att det här lacket är väldigt vackert - titta bara på flaskan ovan, man ser hur solen glittrar i en mörk skogstjärn. På naglarna blir det tyvärr lite mörkt, jag hade önskat att det var lite, lite ljusare så att guldet fick komma fram mer. Lacket har också en tendens att se svart ut i dåligt ljus, så ett par nyanser ljusare hade inte skadat. Men jag älskar det trots sina fel och brister.



Jag målade detta 20 minuter innan jag och sambon skulle iväg på middag, så jag var övertygad om att det skulle sluta i katastrof. Tänka sig att det gjorde det inte. Lackat är snabbtorkat och täcker på två lager, så med ytterligare hjälp av Seche Vite och en mycket försiktig påklädningsprocess när det var dags att ta på sig ytterkläder så var jag snygg om naglarna även när vi kom fram till middagen.



Eftersom det var brådis hann jag inte städa upp lackningsfadäserna, som synes ovan. Det nöts ju snabbt bort, men är inte så jättefint på närbilder på blogg kanske. Det är många som ogillar IsaDoras breda borste och tycker att den är svår att använda, men jag måste säga att jag tycker att den är helt OK. Jag tyckte faktiskt att Diors platta borste var svårare att hantera, kanske för att den även är rundad, medan IsaDoras är plattare.

Vackert ljus fick jag att fota i också, en genombra lackning helt enkelt!

Inköpsställe: Åhléns
Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: IsaDora - Forest
Topplack: Seche Vite

Bonus - sminkningen för kvällen, blått och brunt. Jag minns inte exakt allt jag använde, men den blå skuggan är en Cybershadow från MUS, den bruna och den vita är mineralskuggor från Elf.


Kommentarer
Postat av: Pompom

Bästa Maidenreferensen! :-D

2012-04-10 @ 21:59:46
URL: http://pompom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0