OPI - Red My Fortune Cookie

Ett av de senaste traderainköpen är mitt första lack från OPI, nämligen "Red My Fortune Cookie". Som jag skrivit tidigare så har jag inte så många röda lack i samlingen, men som det känns just nu så skulle jag kunna klara mig med bara det här lacket utan att någonsin behöva skaffa något annat! Jag blev förälskad i det här lacket från första penseldraget helt enkelt.



I flaskan ser lacket ut att dra lite mot rosa, men väl på naglarna ser det snarare ut att ha en svagt gul ton, så det drar lite mot orange. Lite likt Mavalas "Orange Amazon" om jag inte minns fel, som snarare blev rött än orange när det väl var på naglarna. Formulan var fantastisk, lacket flöt ut över naglarna utan minsta motstånd och utan att vare sig torka för fort eller långsamt. Två lager har jag på bilderna, vilket gav i princip full täckning.




Jag gillade penseln också - en vanlig rund pensel som var precis lagom stor för mig. Så penseln i kombination med att lacket flöt så fint gav resultatet att jag inte hade några som helst problem att fixa till en snygg rundning inne mot nagelbanden, vilket är mitt vanligaste problem när jag lackar.




Nu till den brännande frågan - har alla OPI-lack samma härliga formula? Jag har redan ropat in ett till lack på Tradera, så jag kommer snart att ta reda på det.

Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: OPI - Red My Fortune Cookie
Topplack: Seche Vite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0