Elf - "Blush"

Mera Elf på naglarna! Det här är ett lack jag varit sugen på att prova ända sedan jag fick hem det. Jag har för mig att jag fick detta som bonus vid ett annat köp och jag blev överförtjust när jag såg färgen! Lacket i flaskan ser helt fantastiskt ut - ett metalliskt mellanting mellan koppar och...guld och...silver, och...jag vet inte allt.




Väl på naglarna sjönk dock entusiasmen. Till att börja med är lacket inte så pigmenterat, det krävs mycket jobb och många lager för att få lacket att täcka. På bilderna nedan är det fyra lager! Alldeles för mycket för att lacket ska få godkänt. Jag tycker också att det är väldigt svårt att få ett bra resultat med så många lager, men det kan ju bero mer på min ovana/brist på finess.

Lacket har inte heller riktigt den där fantastiska färgen som syns i flaskan, utan det blir mer som ett "vanligt" guldigt lack. Det känns med andra ord som att jag sett det förut. Besvikelse, eftersom jag hade tänkt mig något helt annat. Som guldigt lack betraktat är färgen dock helt OK.



Jag hade inte riktigt ro att vänta mellan alla lager, så dels sabbade jag naglarna på några ställen och dels blev det inte riktigt bra målat. Det tog sedan inte mer än någon dag innan färgen hade börjat flaga på något stället och släppt på ett annat. Det gjorde ju nu inte mig så mycket eftersom jag redan hade tröttnat och hellre ville måla på något annat, så det gav en bra anledning att ta bort det efter två dagar.




Inköpsställe: E.l.f.

Underlack: Depend Powerflex Nail Strengthener
Nagellack: Elf - Blush
Topplack: Seche Vite


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0