Elf - Metal Madness & Gina Tricot - Viva Glam

Nu kommer då det verkliga syftet med lackningen med Metal Madness - att lägga ett lager Viva Glam ovanpå. Min tanke var att få ett skimrande lager Viva Glam över en svart bas. Det jag inte hade räknat med var att Viva Glam var så pass täckande på egen hand - ett lager över Metal Madness gjorde att det svarta nästan försvann. Basen gav givetvis ett extra djup och en bakgrundssvärta till glittret, men jag hade tänkt att glittret skulle vara något glesare.

Här kommer en bildspam, för även om jag inte blev jätteförtjust i hur det såg ut på naglarna, så blev bilderna väldigt fina. :)






På bilderna är det alltså två lager Metal Madness och endast ett lager Viva Glam. Det skiftar vackert i olika vinklar, även om det från vissa håll snarare ser ut som att jag missat att måla en viss del av nageln, eftersom det svarta tittar fram. Tittar man från sidan är det dock lika guldigt och fint som ovanifrån.

Som synes ser det nästan svart ut i visst ljust, medan det nästan ser ut som guldfolie i annat ljus. Jag lär prova Viva Glam i fler sammanhang, det ger fina bilder! :) Eller vad säger ni? Finast ensamt, som på Pamsans bilder, eller tillsammans med ett annat lack?





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0