Make up Store - "Dolly"

Holofredag! Inte för mig dock, detta är vad som sitter på naglarna i detta nu - ännu ett traderainköp - Dolly från Make up Store. Ett ljust, ljust blått skimmerlack. Jag har ännu inte blivit särskilt imponerad av Make up Stores lack, åtminstone inte med tanke på priset. Jag har inte provat jättemånga, men de som jag provat har inte gjort något särskilt intryck. Så, skulle Dolly spräcka trenden?







Men nej. Dolly ser fantastiskt ut i flaskan, men är tyvärr är vackrare där än på naglarna. Lacket är väldigt skirt - jag har tagit på fyra lager och det är fortfarande långt från täckande. Det skiftar visserligen vackert i guld, och i visst ljus skiftar det väldigt mycket och ger en väldigt snygg effekt, men jag tycker att den blå färgen är lite...trist, helt enkelt.


Blått är flott...



Och här anar man guldskimret. Väldigt svårt att fånga på bild!



Lackat hade hyggliga egenskaper - det är inte fruktansvärt svårtorkat eller målat, bara lite sådär vanilj-lagom i samtliga avseenden. Kanske ligger det snart ute på Tradera igen, vem vet!

Inköpsställe: Tradera

Underlack: Depend Powerflex Nail Strengthener
Nagellack: Make up Store - "Dolly"
Topplack: Seche Vite

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0