Gina Tricot - Concreate Jungle

"...Så målade hon naglarna med det första lacket, men det alldeles för tjockt. Då provade hon att måla med det andra lacket, men det var alldeles för löst."

Är det någon mer som känner igen sig i sagan om Guldlock och de tre björnarna? Eller Guldlock och de femtioelva nagellacken, om nu sagan ska handla om mig. De flesta lack jag provat på sista tiden har varit för tjocka, jag har klagat och klagat och blivit tipsad om att använda thinner (som jag inte har skaffat ännu).

I söndags skulle jag alltså lyckas välja ett lack att använda till födelsedagsmiddagen hemma hos vännen Linus. Valet föll till slut på "Concreate jungle" från Gina Tricot, ett mellanljust grått lack som varken drar åt varmt eller kallt utan är helt...grått.



Då var det dags för Guldlock att visa sitt söta lilla tryne - lacket var för löst. Det var därför ganska svårmålat och hade en tendens att dra med sig de tidigare lagren och skapa kala fläckar. Jag råkade få lite för mycket lack på långfingret, som rann ner och lade sig i vallar på varsin sida om nageln. Det syns på bilden eftersom det blev lite bråttom till middagen, så jag hann inte städa upp ordentligt.



Torktiden var OK men inte toppen, jag sabbade ett par naglar som jag fick fixa till. Jag ville göra en layering med ett annat lack och tog därför inte på något topplack i det här skedet, så jag får väl skylla mig själv.



Färgen är trevlig och neutral, inget fantastiskt såklart - grått är svårt att bli "wow" över, men den är fin! Lacket är täckande och jag gissar att det kommer att bli lite tjockare med tiden, kanske blir det en riktig hit om det får "lagras" lite.

Inköpsställe: Gina Tricot

Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: Gina Tricot - Concreate Jungle
Topplack: Nej


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0