Dior - Rouge Garçonne

Efter att ha fallit tillbaka i den turkosa glitterfällan tog jag mig för att lacka om naglarna med Diors "Rouge Garçonne" som jag inte fick någon bild på sist. Det här är mitt urtjusiga födelsedagslack i mörkt oxblod, som andas glam och sofistikerad karriärist. :)



Jag skrev lite om penseln i mitt tidigare inlägg, den är platt, bred och rundad. Nu vid mitt andra försök begriper jag fortfarande inte hur man applicerat nagellack på fyrkantig nagel med rundad borste, det övergår mitt förstånd. Tips, någon? Jag har ganska breda tumnaglar, och basen är helt rak, jag tycker inte att det passar att lacka rundat i det fallet. Resultatet blir att basen blir alldeles "vågig" eftersom jag försökt peta mig till en rak linje med den runda penseln. Men, på de mindre naglarna gör den breda borsten återigen att det räcker med ett enda penseldrag för att lacka hela nageln, mycket praktiskt får jag säga!



Färgen är som sagt djupt oxblodsröd och ser närmare svart ut utan belysning. Bilden ovan är tagen på kvällen i köket, med ljus från köks-spottarna.



Även detta lack krympte upp över nagelkanten, som synes på bilden ovan. Jag måste ta reda på vad det beror på och hur man undviker det, det blir verkligen inte snyggt.



På bilden ovan ser man hur mörkt röd färgen är i mer dämpad belysning. För formula och övriga kommenterar om detta mitt kära och enda Dior-lack, se detta inlägg.

Underlack: Trind Nail Repair Neutral
Nagellack: Dior - "Rouge Garçonne"
Topplack: Seche Vite


Kommentarer
Postat av: MISS ALICIA

Hej!



Ta jättegärna en titt på nätbutiken missalicia.se, där hittar du härliga brittiska märken!



Vänliga Hälsningar,

Miss Alicia

2012-04-04 @ 14:36:58
URL: http://missalicia.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0